13 września 2013

Nutria i nerwus - Małgorzata Musierowicz

WYDAWNICTWO: AKAPIT PRESS

Książki Małgorzaty Musierowicz poznałam dzięki mojej mamie. Podobnie jak ona kiedyś, zachwyciłam się nimi, gdy pożyczyłam od koleżanki jeden z tomów Jeżycjady. Była to właśnie powieść pod tytułem "Nutria i Nerwus", wydana w 1994 roku. 

Główną bohaterką tej powieści jest Natalia Borejko, tytułowa Nutria. Pewnego dnia jej siostra Gabrysia, wpada na pomysł wysłania swoich dzieci na wakacje, właśnie pod opieką Nutrii. Natalia jako cicha, spokojna, roztrzepana, żyjąca w swoim świecie nastolatka, zgadza się na propozycję siostry, mimo tego, że wszystko o czym marzy po burzliwym rozstaniu z Tuniem, to święty spokój. Jest to początek przygody Natalii i jej siostrzenic Róży Pyziak (Pyza) i Laury Pyziak (Tygrys). Ale to nie wszystko, ponieważ okazuje się, że te wakacje mają się przynieść coś dobrego również Natalii Borejko...

Lekkość pióra Małgorzaty Musierowicz i łatwość, z jaką opisuje problemy targające młodzieńczym sercem, zasługuje na pochwałę. Myślę, że jest ona czołową pisarką, wśród najlepszych autorów literatury młodzieżowej. Moim zdaniem powieści z cyklu Jeżycjada, są ponadczasowe i jeszcze dużo czasu minie, zanim znikną z księgarnianych półek. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.