11 stycznia 2015

Oczka i druty bez tajemnic - Maria Strzykowska

Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Strony: 352
Kategoria: Hobby, Rękodzieło, Podręczniki
Ocena: 10/10
Pogoda za oknem na wpół deszczowa, na wpół zimowa, więc na dzisiaj postanowiłam podzielić się opinią na temat mojego świątecznego prezentu.

Książka autorstwa Marii Strzykowskiej jest świetną pozycją dla miłośników rękodzieła. Zwłaszcza dla początkujących druciarek. Zanim otrzymałam tę książkę, wielokrotnie próbowałam nauczyć się robić na drutach. Skutek był mierny, a moja niecierpliwość spowodowała, że dałam sobie spokój na jakiś czas. Wcześniej korzystałam z internetowych źródeł i brakowało mi takiej "bazy", do której mogłabym zawsze zajrzeć, w której miałabym wszystkie podstawowe informacje.

Podręcznik "Oczka i druty bez tajemnic" jest podzielony na dwie części: teoretyczną i praktyczną. Część teoretyczna stanowi wprowadzenie do części praktycznej, znajdziemy tam informacje na temat rodzajów włóczek i drutów, ale także spis skrótów i objaśnień potrzebnych do czytania wzorów. Książka jest pisana w bardzo przystępny sposób, co dodatkowo czyni naukę robienia na drutach łatwiejszą i przyjemniejszą.
 
W części praktycznej znaleźć można instrukcje dotyczące nabierania oczek, podstawowych ściegów, splotów itp. Książka zawiera również wzory swetrów (i nie tylko!) z objaśnieniami. 

Dla mnie okazała się bardzo przydatna, cały czas jej używam. Najbardziej podstawowych wzorów nauczyłam się już w kilka dni po tym, jak dostałam tę książkę. Na koniec dodam jeszcze, że robienie na drutach świetnie odstresowuje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.