3 lutego 2015

Magiczny świat bajek - Paulina Grzelak

Wydawnictwo: E-bookowo
Kategoria: książki dla dzieci
Strony: 29
Moja ocena: 10/10

Ciekawość doprowadziła mnie do tej książeczki. Jest to zbiór zawierający zaledwie kilka opowieści dla dzieci. Na pierwszy rzut oka widać, że książka napisana jest z pasją, zaś opowieści przemyślane i nieprzypadkowe. W dzisiejszych czasach, gdy literatura dla dzieci, jest naprawdę uboga pod względem treści, miło jest znajdować takie klejnociki. 

Zawsze podkreślam, i zrobię to po raz kolejny, mówiąc, że dobrze napisana literatura dla dzieci, to taka literatura, po którą z chęcią sięgnie również dorosły czytelnik. "Magiczny świat bajek" absolutnie zachwycił mnie swoją prostotą i bogactwem treści, naprawdę są to historie, które warto czytać maluchom. Choć w opowieściach Pauliny Grzelak, znajdziemy motywy powszechnie znane w baśniach, są one opowiedziane w zupełnie nowy sposób, a równocześnie przekazują piękne wartości moralne, które zostały zapomniane przez wielu autorów literatury dziecięcej. 

Myślę, że najbardziej urzekła mnie opowieść o "Marzycielce i królestwie marzeń". Pewnie nie dziwi to stałych czytelników mojego drugiego bloga. Cóż, ta bajka stała się mi bardzo bliska. Jest to opowieść napisana z niezwykłą wrażliwością, myślę, że rzadko dzisiaj spotykaną.

Osobiście uwielbiam krótkie formy i wewnętrznie bogaty minimalizm. Dlatego tym bardziej jestem pełna podziwu, bo nieczęsto trafiam na tak świetne lektury. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.