5 kwietnia 2015

Lean dla bystrzaków - Natalie J. Sayer, Bruce Williams

Wydawnictwo: OnePress
Kategoria: Marketing
Seria: Dla bystrzaków
Strony: 360
Moja ocena: 7/10

Książka bardzo skrupulatnie przedstawia metodę Lean i działanie przedsiębiorstw na niej opartych. Jest skierowana przede wszystkim dla osób sympatyzujących z marketingiem, które chcą poszerzyć swoją wiedzę w tej dziedzinie.

Nie ukrywam, że autorzy książki momentami piszą w sposób tak łopatologiczny, że aż jest to denerwujące. Jednakże, nie można tego uznać za wadę, ponieważ książki z tej serii mają stanowić powszechnie zrozumiałe podręczniki. Niewątpliwie, ta publikacja realizuje postawione przed nią zadanie. 

Przeszkadza mi jednak niewyjustowany tekst, który jest charakterystyczny dla serii "Dla bystrzaków", niezależnie od tego, czy książki czytamy w polskim tłumaczeniu, czy w oryginale. Niewyjustowany tekst, kojarzy mi się z "bylejactwem", dlatego książkę czytało mi się dosyć nieprzyjemnie, choć treści w niej zawarte uważam za wartościowe. Nie ulega jednak wątpliwości, że estetyka tekstu wpływa na nasz odbiór treści w nim zawartych. 

Samą metodę Lean uważam za interesującą. Niewątpliwie koresponduje ona z moim zamiłowaniem do prostoty i pozytywnie rozumianego minimalizmu. Drogie Czytelniku, jeżeli nie wiesz czym jest metoda Lean i chciałbyś się z nią zapoznać, zachęcam Cię do przeczytania tej książki. Mimo niewyjustowanego tekstu, czasami drażniącej formy, uważam, że warto ją przeczytać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.