21 grudnia 2015

Książkowe przygotowania do Świąt!




Dzisiaj coś dla małych i dużych fanów rękodzieła. Z tej okazji pozwoliłam sobie umieścić zdjęcie mojego pomysłu na prostą i szybką dekorację świąteczną. Perłowe guziczki można znaleźć w każdym papierniczym, a słoik... to już kwestia gustu ;) 

Na dzisiaj przygotowałam dwie recenzje. Tym razem książki z kategorii "Zrób to sam" od wydawnictwa Jedność. Świąteczne robienie czegoś z niczego czas zacząć...



Mara Antonaccio: Boże Narodzenie jak zrobić coś z niczego

Nie mam stu procentowego przekonania do tej książki, ale kilka projektów zasługuje na uwagę. Moim zdaniem najfajniejsze wzory to:
  • renifer na prezenty (świetny pomysł na kreatywne zapakowanie prezentu dla bliskiej osoby)
  • koszyczki na choinkę
  • wełniane bombki 
  • bożonarodzeniowa lampka
Zwróciłam szczególną uwagę akurat na te pomysły, ponieważ jestem przekonana co do tego, że ich realizacje byłyby świetnymi ozdobami domu. Atutem tej publikacji jest również to, że w środku zawiera szablony, które ułatwią wprowadzanie pomysłów w życie.
 
Jednakże w książce znalazły się również takie projekty, które moim zdaniem są po prostu byle jakie. Mam na myśli ramkę na zdjęcia, która wygląda bardzo nieestetycznie i wydaje się być jakimś kompletnym nieporozumieniem. Wydaje mi się, że w dobie Pinteresta, autorzy takich publikacji powinni przykładać większą wagę do projektów, jakimi chcą się dzielić ze swoimi czytelnikami.
 
Poniżej, zdjęcie dekoracji, która spodobała mi się najbardziej:

 
Jedność: Dekoracje dla wszystkich
 
Choć nie jest to książka opisująca typowe dekoracje bożonarodzeniowe na pewno warto zwrócić na nią uwagę. To prawdziwe kompendium dla osób zainteresowanych rękodziełem. 

W książce przedstawiono 10 prostych technik wyrobu dekoracji. Wśród nich, czytelnik znajdzie także przepisy na rozmaite masy plastyczne. Jeżeli chodzi o zawartość treściową, jest to prawdziwe kompendium dla wszystkich, których interesują się tematyką DIY (Do it yourself), po polsku ZTS (Zrób to sam).

Nie w pełni zadowala forma książki, można powiedzieć, że jest nieco archaiczna. Od strony wizualnej, przypomina publikacje Adama Słodowego. Rozumiem, że można mieć sentyment do tych publikacji, ale myślę, że nowe książki zasługują na bardziej nowoczesną formę. 

"Dekoracje dla wszystkich" to wartościowa publikacja dla wielbicieli rękodzieła, byłoby szkoda, gdyby ktoś zraził się do tej książki przez wzgląd na ubogą szatę graficzną.

Do Świąt coraz bliżej, zatem do dzieła! ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.