15 grudnia 2015

Siedmioróg: Zabawy dla dzieci - 100 zabaw dla dzieci 2-letnich oraz 100 zabaw dla dzieci 3-letnich

  
Zdecydowałam się na recenzję zbiorczą, ponieważ obydwie książki należą do tej samej kategorii. Etykieta dla obydwu pozycji mogła by być następująca: "poradniki gier i zabaw - z edukacją w tle". To, co bardzo ujmuje mnie w wydawnictwie Siedmioróg, to nieodparte wrażenie, że jest to wydawnictwo, które ma na względzie przede wszystkim dobro dziecka. Chodzi nie tylko o aspekt wspierania rozwoju najmłodszych poprzez zabawy, które kształcą, czy treści, które na swój sposób mają wychowywać do życia codziennego, ale także o pewne wartości, przekazywane nie tylko w książkach, którym zdają się hołdować ludzie, jak sądzę, wspólnie pracujący na rzecz dobra wspólnego, które wyraża "ducha" wspomnianego wydawnictwa. 

To, co naprawdę bardzo rzuca się w oczy podczas współpracy z wydawnictwem Siedmioróg to zwykła ludzka życzliwość. Maile, które mam okazję wymieniać z Panią, która zajmuje się kontaktami z recenzjami, pozostawiają we mnie zawsze poczucie tego, że nastąpił miły kontakt z drugim człowiekiem, niesprowadzalny do jakiejś automatycznej odpowiedzi, czy słów pisanych od niechcenia.

Dzisiejszą recenzję, jak widać rozpoczęłam nietypowo. Lubię dostrzegać to, co ma wartość nie w sensie marketingowym, ale takim duchowym, wewnętrznym. Ktoś może mi zarzucić, że powyższe słowa zostały napisane po to, by zwiększyć czyjąś sprzedaż, albo może np. dlatego, że z "kimś się na coś umówiłam".  Niemniej, każdy kto zna mnie chociaż trochę, wie, że nie wchodzę w tego typu układy i kiedy coś pochwalam lub krytykuję, zawsze robię to prosto z serca.

W każdym razie, jest to niezwykle miłe, gdy ktoś nie redukuje mnie, czy mojej opinii do liczby wyświetleń i przesłanych linków. W związku z czym, przy tej okazji, pozdrawiam serdecznie Panią, do której te słowa są kierowane ;) 

Wracając jednak do "Poradników gier i zabaw"... Niewątpliwym atutem tych książek jest to, że zachęcają do twórczego spędzania czasu z dzieckiem. Zaproponowane przez autorów gry i zabawy, kształtują nie tylko wyobraźnię, ale także pewne umiejętności. Autorzy tych wspaniałych zbiorów, zawarli w nich zabawy, poprzez które dziecko uczy się twórczo poznawać świat. 

Obydwa zbiory zabaw zawierają pomysły na spędzanie czasu dla:
  • dzieci i rodziców
  • dzieci i ich rówieśników, kolegów
  • dzieci, kiedy akurat nie ma obok towarzysza gotowego do zabawy. 

Jestem przekonana, że są to publikacje, które każdy rodzic powinien mieć na swojej półce. W świecie dorosłych nie zawsze jest czas na kreatywność i wymyślanie zabaw, żeby przez to nie zaniedbywać swojego dziecka, warto mieć taką książkę i zajrzeć do niej w odpowiednim momencie.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.